Toyota osvojila dve nagradi za motor leta “Engine of the Year 2010”

Toyota osvojila dve nagradi za motor leta “Engine of the Year 2010”

Odlično tehnoloÅ”ko znanje Toyotinih inženirjev je ponovno dobilo priznanja, saj so na podelitvi nagrad za Mednarodni motor leta 2010 osvojili nagradi v kategorijah ā€žZeleniā€ motor leta in Motor leta s prostornino manj kot en liter.

Ti dve zmagi pomenita resnično mednarodno priznanje, saj je motorje preizkuŔalo in ocenjevalo kar 65 novinarjev s področja avtomobilizma iz 35 držav. Toyotin najnovejŔi uspeh Ŕe dodatno bogati vrsto priznanj, ki jih je podjetje osvojilo na tekmovanju za mednarodni motor leta. Od začetka podeljevanja priznanj leta 1999 je Toyota osvojila kar 23 zmag (od skupno 144).

ā€žZeleniā€ motor leta ā€“ Toyotin Hybrid Synergy DriveĀ®

Toyotina tehnologija pogona Hybrid Synergy DriveĀ® je leta 2010 ponovno osvojila lovoriko s priznanjem za ā€žZeleniā€ motor leta in tako nagrado v tej kategoriji prejela že četrtič v zadnjih petih letih. Svetovno priznana tehnologija pogona, ki je na voljo v modelih Prius in Auris HSD, je ena najuspeÅ”nejÅ”ih v zgodovini podeljevanja nagrad, saj je skupno osvojila kar 11 naslovov.

Pogon Hybrid Synergy DriveĀ® v modelu Auris HSD zagotavlja porabo goriva, ki znaÅ”a le 3,8 litra na 100 km, vrednosti emisij CO2 pa znaÅ”ajo le 89 g/km. Tako Auris HSD kot tudi novi Prius izpolnjujeta zahteve standarda Euro 5 glede emisij, pričakuje pa se, da bosta ustrezala tudi zahtevam standarda Euro 6. Pogon HSD, ki je popolnoma hibriden pogonski sklop, lahko pri hitrostih do 50 km/h deluje v izključno električnem načinu, pri čemer znaÅ”a doseg vozila do 2 km ā€“ odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorske baterije. Pogonski sklop predstavlja tudi napredek v kakovosti izpuÅ”nih plinov, saj zagotavlja omejene vrednosti emisij duÅ”ikovih oksidov in nič emisij trdnih delcev.

Če povzamemo besede sodnikov, ki jih je navduÅ”il Toyotin pogonski sklop HSD: ā€žBistvo strojniÅ”kega in električnega znanja ter spretnosti v enem samem paketu po zmerni ceniā€, ā€žÅ e vedno je to najboljÅ”a okolju prijazna tehnologija, ki je na voljo na tržiŔču. Zanesljiva in vzdržljiva, z zelo nizkimi vrednostmi emisij CO2ā€ in ā€žMočnejÅ”i, bolj uglajen in varčnejÅ”i ā€“ najnovejÅ”a temeljito dodelana različica Toyotinega edinstvenega hibridnega pogonskega sklopa je boljÅ”a v vsakem pogleduā€.

Motor leta s prostornino manj kot liter ā€“ Toyotin 1,0-litrski VVT-i

Toyotin lahek in kompakten 1,0-litrski motor s tehnologijo VVT-i je že četrto leto zapored osvojil nagrado v kategoriji Motor leta s prostornino manj kot liter. Novi 1,0-litrski trivaljni bencinski motor je v celoti izdelan iz aluminija in tako tehta le 67 kg, zaradi česar je trenutno eden najlažjih avtomobilskih motorjev z notranjim izgorevanjem na tržiŔču.

Ta motor, ki nudi 68 KM (50 kW) moči, ni le najmočnejÅ”i 1,0-litrski motor v A-segmentu vozil, ampak zagotavlja tudi največji navor v svojem razredu ā€“ kar 93 Nm pri 3600 vrt/min. Visoke vrednosti navora v spodnjem do srednjem območju vrtljajev so bistvene za prijetno vožnjo pri pogostem ustavljanju in ponovnem speljevanju, nenehnem pospeÅ”evanju in ponovnem zaviranju, kar največkrat srečamo pri mestni vožnji. Toyotina ekipa za razvoj je to dosegla z uvedbo trivaljnega motorja z majhnim trenjem in natančno uglaÅ”enim sistemom zajema goriva z optimalno dolžino razdelilnika ter z uporabo optimizacije premera Å”ob za zajem goriva.

Toyotin 1,0-litrski motor, ki ga vgrajujejo v modele Aygo, iQ in Yaris, so sodniki ocenili kot ā€ženega od treh najprijetnejÅ”ih in varčnejÅ”ih motorjev s prostornino manj kot en liter, ki poganja Å”tirisedežnikā€ in ā€žā€¦ Å”e vedno edini, ki lahko zmaga v tej kategorijiā€. Dodali so Å”e: ā€žTa trivaljnik ima moč in navor za zagotavljanje prijetne vožnje po mestu, najboljÅ”a pri njem pa je zelo zelo majhna poraba goriva.ā€

Nagrade za motor leta ā€“ vrsta priznanj za Toyoto

1999 Najbolj okolju prijazen: Toyota hibrid (Prius prve generacije)

Manj kot liter prostornine: