OdliÄno tehnoloÅ”ko znanje Toyotinih inženirjev je ponovno dobilo priznanja, saj so na podelitvi nagrad za Mednarodni motor leta 2010 osvojili nagradi v kategorijah āZeleniā motor leta in Motor leta s prostornino manj kot en liter.
Ti dve zmagi pomenita resniÄno mednarodno priznanje, saj je motorje preizkuÅ”alo in ocenjevalo kar 65 novinarjev s podroÄja avtomobilizma iz 35 držav. Toyotin najnovejÅ”i uspeh Å”e dodatno bogati vrsto priznanj, ki jih je podjetje osvojilo na tekmovanju za mednarodni motor leta. Od zaÄetka podeljevanja priznanj leta 1999 je Toyota osvojila kar 23 zmag (od skupno 144).
āZeleniā motor leta ā Toyotin Hybrid Synergy DriveĀ®
Toyotina tehnologija pogona Hybrid Synergy DriveĀ® je leta 2010 ponovno osvojila lovoriko s priznanjem za āZeleniā motor leta in tako nagrado v tej kategoriji prejela že ÄetrtiÄ v zadnjih petih letih. Svetovno priznana tehnologija pogona, ki je na voljo v modelih Prius in Auris HSD, je ena najuspeÅ”nejÅ”ih v zgodovini podeljevanja nagrad, saj je skupno osvojila kar 11 naslovov.
Pogon Hybrid Synergy DriveĀ® v modelu Auris HSD zagotavlja porabo goriva, ki znaÅ”a le 3,8 litra na 100 km, vrednosti emisij CO2 pa znaÅ”ajo le 89 g/km. Tako Auris HSD kot tudi novi Prius izpolnjujeta zahteve standarda Euro 5 glede emisij, priÄakuje pa se, da bosta ustrezala tudi zahtevam standarda Euro 6. Pogon HSD, ki je popolnoma hibriden pogonski sklop, lahko pri hitrostih do 50 km/h deluje v izkljuÄno elektriÄnem naÄinu, pri Äemer znaÅ”a doseg vozila do 2 km ā odvisno od stanja napolnjenosti akumulatorske baterije. Pogonski sklop predstavlja tudi napredek v kakovosti izpuÅ”nih plinov, saj zagotavlja omejene vrednosti emisij duÅ”ikovih oksidov in niÄ emisij trdnih delcev.
Äe povzamemo besede sodnikov, ki jih je navduÅ”il Toyotin pogonski sklop HSD: āBistvo strojniÅ”kega in elektriÄnega znanja ter spretnosti v enem samem paketu po zmerni ceniā, āÅ e vedno je to najboljÅ”a okolju prijazna tehnologija, ki je na voljo na tržiÅ”Äu. Zanesljiva in vzdržljiva, z zelo nizkimi vrednostmi emisij CO2ā in āMoÄnejÅ”i, bolj uglajen in varÄnejÅ”i ā najnovejÅ”a temeljito dodelana razliÄica Toyotinega edinstvenega hibridnega pogonskega sklopa je boljÅ”a v vsakem pogleduā.
Motor leta s prostornino manj kot liter ā Toyotin 1,0-litrski VVT-i
Toyotin lahek in kompakten 1,0-litrski motor s tehnologijo VVT-i je že Äetrto leto zapored osvojil nagrado v kategoriji Motor leta s prostornino manj kot liter. Novi 1,0-litrski trivaljni bencinski motor je v celoti izdelan iz aluminija in tako tehta le 67 kg, zaradi Äesar je trenutno eden najlažjih avtomobilskih motorjev z notranjim izgorevanjem na tržiÅ”Äu.
Ta motor, ki nudi 68 KM (50 kW) moÄi, ni le najmoÄnejÅ”i 1,0-litrski motor v A-segmentu vozil, ampak zagotavlja tudi najveÄji navor v svojem razredu ā kar 93 Nm pri 3600 vrt/min. Visoke vrednosti navora v spodnjem do srednjem obmoÄju vrtljajev so bistvene za prijetno vožnjo pri pogostem ustavljanju in ponovnem speljevanju, nenehnem pospeÅ”evanju in ponovnem zaviranju, kar najveÄkrat sreÄamo pri mestni vožnji. Toyotina ekipa za razvoj je to dosegla z uvedbo trivaljnega motorja z majhnim trenjem in natanÄno uglaÅ”enim sistemom zajema goriva z optimalno dolžino razdelilnika ter z uporabo optimizacije premera Å”ob za zajem goriva.
Toyotin 1,0-litrski motor, ki ga vgrajujejo v modele Aygo, iQ in Yaris, so sodniki ocenili kot āenega od treh najprijetnejÅ”ih in varÄnejÅ”ih motorjev s prostornino manj kot en liter, ki poganja Å”tirisedežnikā in āā¦ Å”e vedno edini, ki lahko zmaga v tej kategorijiā. Dodali so Å”e: āTa trivaljnik ima moÄ in navor za zagotavljanje prijetne vožnje po mestu, najboljÅ”a pri njem pa je zelo zelo majhna poraba goriva.ā
Nagrade za motor leta ā vrsta priznanj za Toyoto
1999 Najbolj okolju prijazen: Toyota hibrid (Prius prve generacije)
Manj kot liter prostornine: